بهینه سازی موبایل فرندلی در کمترین زمان
موبایل فرندلی Mobile Friendly چیست؟ + روشهای تست و تشخیص
با استفاده از لایتهاوس، شما میتوانید سایت خود را برای عواملی همچون عملکرد، دسترسیپذیری، روشهای بهتر، بهینهسازی برای موتورهای جستجو و نرمافزارهای وب پیشرفته بررسی کنید. با توجه به روند رو به رشد استفاده از دستگاههای همراه و گوشیهای هوشمند، برای یک سایت حضور در فضای موبایل بسیار حائز اهمیت است. موبایل فرندلی بودن یعنی طراحی و بهینهسازی سایت به گونهای که بر روی دستگاههای موبایل به خوبی عمل کند و تجربه کاربری مطلوبی را برای کاربران موبایل فراهم کند. لایت هاوس (Lighthouse) ابزاری اپن سورس از گوگل است که برای سنجش عملکرد و تجربه کاربری سایت شما طراحی شده است. شما میتوانید با وارد کردن آدرس سایت خود، این ابزار را برای بررسی سایت در شرایط شبیهسازیشده به کار بگیرید. این ابزار یکی از جامعترین راهها برای بررسی سازگاری سایت با موبایل است.
احتمالا تا الان حدودا دلیل اهمیت سازگار بودن سایت با موبایل را متوجه شدهاید؛ اما از آنجایی که این مسئله برای موتورهای جستجو بسیار مهم است، در بخش بعدی بیشتر به آن میپردازیم. شاید این سوال برایتان بهوجود بیاید که اگر یک سایت متناسب با موبایل طراحی نشود، چگونه به نظر میرسد. تصاویری که در ادامه مشاهده میکنید یکی از آنها متناسب با موبایل طراحی شده و دیگری همان نسخهٔ کامپیوتر را برای موبایل بارگذاری میکند. پس دقت کنید و حواستان باشد که این دستور کد را در وب سایت خود بنویسید و کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید و باعث افزایش نرخ بازدید سایت بشوید و بر روی سئو تاثیر مثبت بگذارید. با استفاده از این ابزارها، میتوانید بهبودهای لازم را شناسایی و اجرا کنید تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم کنید.
بنابراین، اگر سایت شما به طور کامل برای نمایش بر روی دستگاه های موبایل بهینه نشده باشد، ممکن است بازدیدکنندگان خود را از دست بدهید. در این مقاله، به بررسی دلایل اهمیت طراحی موبایل فرندلی و مراحل مختلف ایجاد یک سایت مناسب برای موبایل خواهیم پرداخت. سایتهایی که بهسختی در گوشیهای هوشمند قابل بررسی و استفاده باشند، معمولاً کاربران کمتری را به خود جذب میکنند. کاربران تمایل دارند تجربهای ساده و راحت در هنگام استفاده از گوشیهای همراه داشته باشند، و سایتهای موبایل فرندلی این نیاز را به خوبی برآورده میکنند. این سایتها بهطور خاص برای تعاملات لمسی و صفحات کوچکتر نسبت به لپتاپ طراحی شدهاند و به کاربران اجازه میدهند با سرعت و دقت بیشتری به بخشهای مختلف سایت دسترسی پیدا کنند. نتیجه این کار، افزایش تعامل کاربران با سایت و در نتیجه بهبود نرخ ماندگاری آنها در سایت است.
در این مطلب، به بررسی اصول طراحی و پیادهسازی یک وبسایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی میپردازیم. از اهمیت و مفهوم طراحی ریسپانسیو شروع کرده و با معرفی فریمورکها، اصول طراحی کاربرپسند، تکنیکهای بهینهسازی، و ابزارهای تست و ارزیابی همراه شما خواهیم بود. ممکن است پاپآپها در نسخه های دسکتاپ وب سایت ها عملکرد خوبی داشته باشند، اما در دستگاه های تلفن همراه رضایت کاربران را کاهش میدهند؛ زیرا مشاهدهٔ پاپآپها در صفحههای کوچک سختتر است. علاوهبر این فعال کردن پنجرههای بازشو را در مواقع خاص به همین آسانیها نیست! مثلا زمانی که کاربر از سایت شما خارج میشود؛ همچنین ممکن است برای کاربران سخت باشد که پنجرههای پاپآپ را از روی صفحهٔ نمایش موبایل ببندند، زیرا ممکن است X در گوشه غیر قابل دسترس قرار گرفته باشد.
گوگل یک ابزار آزمون آنلاین برای بررسی موبایل فرندلی بودن وبسایتها ارائه میکند. شما میتوانید به سایت “Test My Site” از طریق مرورگر خود دسترسی پیدا کنید و URL وبسایت خود را وارد کرده و ابزار را اجرا کنید. این ابزار نتایجی درباره سرعت بارگیری و عملکرد موبایلی وبسایت شما نشان میدهد و نکات بهبودی را معرفی میکند. سایتهای موبایل فرندلی برای گوشیهای همراه طراحی میشوند و به همین دلیل سرعت بالا آمدن سایت روی این دستگاهها بالاتر است. طراحی موردنظر اغلب سادهتر و سبکتر است و حجم مورد نیاز برای دریافت اطلاعات مورد نیاز را کاهش میدهد. حدودا از سال 2015 بود که گوگل با بررسی نتایج جستجو به این نتیجه رسید که تعداد کاربران موبایلی نسبت به کاربران دسکتاپ در حال افزایش است.
قطعا چنین شرایطی بر هویت برند شما تاثیر میگذارد و آن را بهبود میبخشد. البته طراحی سایت مناسب بهتنهایی نمیتواند برند شما را سر زبانها بیندازد اما قطعا برای بهبود هویت برند لازم است. سایتی که موبایل فرندلی باشد، در گوشیهای همراه بهراحتی قابل پیمایش است، سریع بارگذاری میشود و تجربه کاربری روانی را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند. چنین سایتی، با بارگذاری سریع و ارائه اطلاعات در یک صفحه با پیمایش راحت و گزینههای لمسی مناسب، بهطور مؤثری نیاز کاربران را برطرف میکند. در حقیقت این ابزار تعیینکننده عملکرد و تطبیق سایت های هماهنگ با استاندارد های mobile friendly است. ریسپانسیو بودن به معنای حالت واکنشگرا بودن یک سایت است؛ یعنی صفحات سایت را طوری تنظیم کنیم که اگر کاربر با موبایل، تبلت، کامپیوتر و … وارد سایت شود، ابعاد صفحات سایت متناسب با آن دستگاه تغییر کند.
هنگامی که تجربه کاربری بهبود یابد و رتبه سایت در جستجوی گوگل افزایش یابد، به طور طبیعی کاربران بیشتری به سایت شما جذب میشوند. سایتی که موبایل فرندلی باشد، به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد که راحتتر و سریعتر به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این دسترسی ساده و سریع، انگیزه بیشتری به کاربران میدهد تا فرایند تبدیل شدن به مشتری را طی کنند. تجربه کاربری مناسب و دسترسی آسان به محتوا و محصولات سایت، در نهایت باعث افزایش تعداد افرادی میشود که از شما خرید میکنند یا خدمات شما را دریافت میکنند. بنابراین، موبایل فرندلی بودن سایت به طور مستقیم و غیرمستقیم به افزایش نرخ تبدیل و جذب مشتری کمک میکند.
مطمئن شوید که تصاویر به درستی در دستگاه های موبایل نمایش داده می شوند و لودینگ تنبل (Lazy Loading) برای تصاویر بزرگ فعال شده است. فونت های کوچک تر ممکن است کاربران را مجبور به بزرگ نمایی کنند که این امر تجربه منفی ایجاد می کند. مطمئن شوید که تصاویر و متن ها به خوبی تغییر اندازه می دهند و در هیچ دستگاهی بریده یا ناهماهنگ دیده نمی شوند. هدف ما در نکسیلا این است که با ایجاد حضور برجسته برند شما در فضای آنلاین، بازاریابی دیجیتال را به یک فرصت بزرگ برای رشد و پیشرفت تبدیل کنیم. ما به دقت به نیازها و اهداف شما گوش میدهیم و سپس با طراحی و اجرای استراتژیهای منحصر به فرد، شما را در مسیر بهبود قابلیت رقابتی، افزایش فروش و جلب مشتریان جدید همراهی میکنیم. اگر میخواهید ترافیک موبایل مرتبطتری را به سایت خود هدایت کنید، باید برچسب عنوان خود را بهینه کنید.
از ابزارهایی مانند Google Mobile-Friendly Test استفاده کنید تا بررسی کنید که سایت شما واقعاً موبایل فرندلی است یا خیر. این ابزار به شما گزارش دقیقی از مشکلات موجود می دهد و کمک می کند که سایت خود را برای موبایل بهینه تر کنید. شاید برای شما جالب باشد که بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا یک استراتژی کلیدی در بهبود سئو است که با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط، به بهبود رتبه سایت شما در الگوریتمهای گوگل کمک میکند. این به آنها کمک می کند تا تعیین کنند که آیا صفحه شما با جستجوی آنها مرتبط است یا خیر. اگر توضیحات متا کوتاه و توصیفی داشته باشید، کاربران موبایل بیشتری را مجبور خواهید کرد که روی سایت شما کلیک کنند.
فاصله بین دکمه ها و لینک ها باید کافی باشد تا کاربران به طور تصادفی روی المان اشتباه کلیک نکنند. ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید. توضیحات متاتوضیحات متا شما عبارت کوتاهی است که مخاطبان بعد از تگ عنوان شما می بینند. منوی همبرگر این امکان را برای شما فراهم می کند که مسیریابی خود را برای مخاطبان خود سازماندهی کنید. این سایت شما را تمیز نگه می دارد و برای مخاطبان شما برای یافتن اطلاعات آسان است. کلمه کلیدی مانند “گل فروشی در هریسبورگ، PA” یک مثال عالی از یک کلمه کلیدی محلی است.
بنابراین، طراحی ناوبری ساده و کاربرپسند از عوامل حیاتی برای Mobile Friendly کردن سایت است. یکی از قابلیتهایی که سایت باید به آن مجهز شود، تطبیق با تلفنهای همراه است. سایتهایی که روی دستگاههای هوشمند بهسادگی بالا میآیند، بهسرعت نمایش داده میشوند و کار با آنها آسان است، قطعا این روزها بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. اما این سایتها دقیقا چطور طراحی میشوند؟ از کجا بفهمیم سایت ما چنین قابلیتی دارد؟ آیا ابزاری برای این کار وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا به این پرسشها پاسخ بدهیم. تست و ارزیابی نهایی وبسایت یک گام حیاتی در طراحی وبسایتهای ریسپانسیو و موبایل فرندلی است.
یکی از تفاوتهای اساسی طراحی برای موبایل و دسکتاپ، نحوه تعامل کاربران است. در موبایل، کاربران از انگشت خود برای کلیک و جا به جایی استفاده می کنند، بنابراین عناصر طراحی باید برای لمس بهینه شوند. Webano با ارائه طراحی لمسی حرفه ای، تجربه کاربری روان و جذابی را برای کاربران موبایل ایجاد می کند. طراحی واکنش گرا نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه به کاهش نرخ پرش (bounce rate) نیز کمک می کند. اگر کاربری نتواند به راحتی از سایت شما در موبایل استفاده کند، به سرعت از آن خارج خواهد شد، که این موضوع تأثیر منفی بر سئو و نرخ تبدیل شما خواهد داشت. با استفاده از ابزار سرچ کنسول و بررسی نسخه موبایل وبسایت خود، شما میتوانید بهبودهای لازم را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما به درستی به کاربران موبایل سرویس میدهد.
در این مقاله نکاتی را که برای موبایل فرندلی کردن سایت ضروری است را ذکر کردیم؛ همچنین ۴ روش برای بررسی موبایل فرندلی بودن سایت به شما ارائه دادیم. اگر هنوز به مفید بودن سایت ریسپانسیو شک دارید، اجازه دهید به سراغ تاثیر این فاکتور بر رتبهٔ سایت شما را برویم و شما را از ضروری بودن این فاکتور مطمئن کنیم. گوگل با این الگوریتم اعلام کرد که موبایل فرندلی بودن سایتها یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهدهی به سایتها است و یکی از شرطهای حضور در صفحهٔ اول نتایج جستجوی گوگل موبایل فرندلی بودن سایت است. حالا اگر بپرسید موبایل فرندلی بودن سایت به چه معناست؟ در جواب شما باید بگوییم زمانی که کاربر با موبایل وارد یک صفحه از سایت میشود و ابعاد سایت متناسب با اندازهٔ صفحه نمایش کاربر تغییر میکند. اگر میخواهید بدانید که چرا موبایل فرندلی بودن سایت مهم است و دقیقا چه تاثیری بر سئوی آن سایت دارد، در ادامهٔ مقاله با ما همراه باشید. بررسی موبایلفرندلی یکی از موارد حیاتی در سئو تکنیکال است که به بهبود تجربه کاربری وبسایت بر روی دستگاههای همراه کمک میکند.
این موضوع باعث شده تا مفهوم موبایل فرندلی (Mobile Friendly) یکی از اصول بنیادین طراحی وبسایت و توسعه آن محسوب شود. در حقیقت، وبسایتهایی که برای موبایل بهینه نشدهاند، از رقابت دیجیتال جا مانده و جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل از دست میدهند. در این مقاله، بهصورت کاملاً جامع به بررسی مفهوم موبایل فرندلی، روشهای تست و تشخیص آن و همچنین تأثیر عمیق آن بر سئو و رتبهبندی سایتها میپردازیم. برخلاف تصور خیلیها، محتوای تولیدشده برای سایتهای موبایل فرندلی با انواع دسکتاپ فرندلی تفاوتهایی دارد. برای مثال استفاده از نشانهگذاری برای شمردن موارد و استفاده از تصاویر کوچکتر و کمحجم میتواند به تولید محتوای بهینه برای سایتهای سازگار با موبایل کمک کند. کاربران گوشیهای هوشمند باید بتوانند در کمترین زمان به اطلاعات موردنظر خود برسند بدون آنکه نیاز باشد، صفحات زیاد و پاراگرافهای طولانی را جستجو کنند.
طراحی خود را با ابزار های آنلاین مانند Google Mobile-Friendly Test آزمایش کنید تا مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. از فریم ورک های محبوبی مانند Bootstrap استفاده کنید که قالب های واکنش گرا را به راحتی پیاده سازی می کنند. مفتخریم پارسه را همواره به عنوان رتبه ی اول موسسات سازمان فنی و حرفه ای کشور و سایر نهادهای ناظر بر آموزش های بین المللی در خاورمیانه قرار دادیم. با دانشی که ما در اختیار شما قرار می دهیم هر کسی می تواند یک دیجیتال مارکتر شود.
در یک سایت ریسپانسیو کاربر با هر دستگاهی که به سایت وارد شود محتوای سایت بهم نمیریزد و با قالببندی متناسب نمایش داده میشود. جالب است بدانید گوگل به سایتهایی که از تکنولوژی ریسپانسیو در طراحی سایت استفاده میکنند لقب موبایل فرندلی داده است. PageSpeed Insights یکی دیگر از ابزارهای معروف گوگل است که علاوه بر بررسی سرعت سایت، به موبایل فرندلی بودن آن نیز میپردازد. این ابزار به شما کمک میکند بفهمید سایت شما در دستگاههای موبایل چقدر سریع و کارآمد است و چه نکاتی باید برای بهینهسازی در نظر گرفته شود. با این سایت میتوانید تا ۵۰ آدرس URL را بهطور همزمان از نظر سازگاری با موبایل بررسی کنید.
گوگل همچنین سازگاری یک URL با موبایل را در صفحات نتایج جستجو نمایش میدهد و به کاربران هشدار میدهد که محتوای مورد نظر برای دستگاههای همراه بهینه نشده است. سازگاری سایت با دستگاههای همراه، یکی از عواملی است که به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک میکند. گوگل و دیگر موتورهای جستجو، سایتهای موبایل فرندلی را به عنوان سایتهای کاربرپسند در نظر میگیرند و آنها را با رتبه بالاتری به کاربران موبایل پیشنهاد میدهند. در نتیجه، ترافیک بیشتری جذب میکنید، رتبه بهتری در گوگل خواهید داشت و احتمال فروش محصولات یا ارائه خدمات بیشتر میشود. این بهبود رتبه نه تنها به افزایش بازدیدکنندگان سایت منجر میشود، بلکه یک فرصت بزرگ برای رشد کسبوکار شما در فضای دیجیتال است.
سایت شما باید بهگونهای طراحی شود که بهطور خودکار، فونتها، اندازهها و طرحها را مطابق صفحه نمایش دستگاه کاربر نشان دهد. ممکن است گوگل نحوه نمایش سایت شما در موبایل را تایید کند اما باید بررسی کنید که سایت شما در موبایل کاربران هم از تجربه کاربری و رابط کاربری مناسبی برخوردار باشد. مطمئن شوید که سایت شما با انواع مختلف مرورگرهای موبایل مانند Chrome، Safari، Firefox و Opera Mini به درستی نمایش داده می شود. تست مداوم بر روی دستگاه های مختلف برای اطمینان از سازگاری سایت با تمامی مرورگرها و اندازه های صفحه نمایش ضروری است. URL تلفن همراه معمولاً به صورت “m.website.com” یا “website.com/mobile” ظاهر می شود.
اگر می خواهید در سئوی موبایل موفق باشید، هنگام استفاده از پاپ آپ ها در صفحه خود احتیاط کنید. یکپارچه سازی طراحی ریسپانسیو، مرور سایت شما را برای مخاطبان شما آسان می کند. آنها به راحتی می توانند در صفحه شما حرکت کنند و سایت شما را به درستی مشاهده کنند. یک راه آسان برای تست سازگاری با موبایل، استفاده از ابزار تست صفحه موبایل گوگل است. وقتی انگشتانشان نمی تواند دکمه، پیوند یا آیتم منو را بدون خطا بزند، مردم از آن متنفرند. اگر سایت در این مرحله نمره قبولی بگیرد زمانی که لینکی از آن در نتایج جستجوی که با موبایل انجام شده است عبارت Mobile Friendly در کنار آن دیده خواهد شد.
موبایل فرندلی بودن یک سایت ب این معنا است که آن سایت سازگار با موبایل طراحی شده باشد. چرا؟ چون همانطور که میدانید صفحهٔ موبایل از صفحه کامپیوتر یا لپ تاپ بسیار کوچکتر است؛ پس طبیعتا ظاهر سایت نیز باید در این دستگاهها از یکدیگر متفاوت باشد. طراحی ساده نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه به بهینه سازی سرعت سایت نیز کمک می کند. سرچ کنسول گوگل مشکلات هر سایت را نمایش می دهد تا وبمستران متوجه شده و آن را رفع کنند. همچنین برای بررسی اینکه سایت موبایل فرندلی است یا خیر می توانید از ابزار خود گوگل یعنی سایت زیر استفاده کنند.
سایت هایی که قابلیت موبایل فرندلی را در پیاده سازی می کنند با افزایش رتبه مواجهه می شود. الگوریتم موبایل فرندلی تمام زبان های مختلف جهان را در نتایج جستجو در بر می گیرد. در زمان ایجاد ویژگی موبایل فرندلی در صفحات، گوگل تنها آن صفحه هایی را در نظر می گیرد که این خاصیت را دارا هستند، یعنی اگر صفحه ایی از سایت فاقد این معیار باشد در رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود. ابزار page speed گوگل، ابزاری برای بررسی سرعت سایت است که بخشی از این ابزار هم به تست موبایل فرندلی بودن سایت اختصاص پیدا کرده. با کمک آن میتوانید ببینید که وب سایت شما برای نمایش در صفحات موبایل، تا چه حد بهینه شده است. کاربران موبایل معمولاً به اینترنت های با سرعت کمتر دسترسی دارند و اگر سایت شما بارگذاری کند، احتمالاً بازدیدکنندگان از سایت شما خارج خواهند شد.
علاوه بر این، بسیاری از کاربران تمایلی به نصب برنامههای جدید روی گوشیهای خود ندارند و ترجیح میدهند از طریق مرورگر، به سایت شما دسترسی پیدا کنند. از این رو، طراحی سایت موبایل فرندلی میتواند به کاهش هزینههای شما و افزایش رضایت کاربران کمک کند. طراحی موبایل فرندلی نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو نیز دارد. با رعایت اصولی مانند سرعت بارگذاری، طراحی واکنش گرا و محتوای جذاب، می توانید سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید و تعامل بیشتری ایجاد کنید. موبایل فرندلی بودن سایت در دنیای دیجیتال امروز یکی از الزامات اساسی برای موفقیت آنلاین است.
همانطور که از نام آن میتوان حدس زد، سایتهای موبایل فرندلی با گوشیهای هوشمند دوست هستند! آنها میتوانند خود را با موبایل شما سازگار کنند و در هر تلفن همراهی، به اندازه کافی خوب و در دسترس به نظر برسند. صفحات موبایل نسبت به لپتاپ کوچکتر هستند و دسترسی به همه قسمتها، توانایی خواندن بخشهای مختلف و در مجموع بررسی و پیمایش یک سایت در آنها کمی سختتر است. بنابراین اگر سایت شما روی موبایل بهاندازه کافی خوب نباشد ممکن است مخاطبان بسیاری را از دست بدهید. سایت ریسپانسیو بهطور خودکار خود را با اندازه صفحه و دستگاههای مختلف تطبیق میدهد، در حالی که سایت موبایل فرندلی بهطور خاص برای استفاده در گوشیهای هوشمند بهینهسازی شده است.
اما داشتن یک سایت سازگار با موبایل به چه معناست؟ و از کجا شروع می کنید؟ در این مقاله اصول سئو، یک نمای کلی از کارهایی که می توانید برای بهبود سایت موبایل خود انجام دهید را خواهید دید. ممکن است وب سایت شما موبایل فرندلی باشد، در صورتی که برای دستگاه هایی با صفحات نمایش متفاوت و کوچکتر واکنش گرا نباشد. امروزه اینترنت و جستجو های اینترنتی بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره مردم است. کاربران اینترنتی روزانه در مورد اخبار روز، محتوای مورد نظرشان یا برای سرگرمی جستجوی اینترنتی انجام میدهند و به وب سایت های زیاد و متنوعی سر میزنند. از طرف دیگر وب سایت ها هر کدام با توجه به نوع فعالیتشان قصد در جذب هرچه بیشتر کاربران دارند.
مرورگر کروم ابزاری دارد که با استفاده از آن میتوانید ریسپانسیو بودن سایت خود را تشخیص دهید. برای چک کردن وبسایت خود با استفاده از مرورگر کروم مراحل زیر را انجام دهید. HTML5 به شما این امکان را می دهد تا بسیاری از اقدامات را بهصورت آنلاین و بدون استفاده از افزونههای مرورگر انجام دهید. HTML5 توسط موبایل پشتیبانی می شود و می توانید فیلم و موسیقی را در وبسایتتان بارگذاری کنید یا با استفاده ازآن انیمیشن بسازید. ۴- بروز اشتباهات رایجی که بسیاری از سایت های تلفن همراه را تحت تاثیر قرار می دهد، کاهش می دهد.
گوگل به موازات اینکه الگوریتم جدید را ارائه می دهد، ابزار هایی را نیز در اختیار وب مستر ها قرار می دهد تا بتوانند وب سایت های خود را متناسب با الگوریتم جدید بهینه کنند. بعد از انجام این مراحل، ابزار موبایل فرندلی تست سایت شما را بررسی میکند. ۲- به الگوریتم های گوگل کمک می کند تا بدون نیاز به اشاره به وجود صفحات متناظر موبایل و دسکتاپ، به درستی ویژگی های ایندکس سازی به صفحه را اختصاص دهد. تصاویر و ویدیو ها بخش بزرگی از طراحی وب سایت را تشکیل می دهند، اما اگر به درستی بهینه نشوند، می توانند سرعت بارگذاری را به شدت کاهش دهند. آموزش راهاندازی کسبوکار در اینستاگرام به شما کمک میکند تا بتوانید با استفاده از این پلتفرم محبوب اجتماعی، کسبوکارتان را بهطور حرفهای شروع و مدیریت کنید. این آموزش شامل نکات کلیدی برای ایجاد محتوای جذاب، افزایش دنبالکنندگان و تبدیل آنها به مشتریان واقعی است.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/