برگزیده بررسی کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی؛ 5 گام اصلی برای شناسایی ارزشمندترین کلمات وبسیما

سال ۸۳ بود که اولین کسب‌وکار‌ آنلاین خودم را راه‌اندازی کردم و تا امروز با علاقه زیادی مشغول کسب‌درآمد آنلاین و راه‌اندازی کسب‌وکار‌های مختلف در بستر وب هستم. به صدها کسب‌وکار آنلاین کمک کردم تا با ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و رسیدن به نتایج اول گوگل، درآمدهای بسیار زیادی را خلق کنند. من در مدیر وب به شما کمک می‌کنم، یک کسب‌و‌کار‌ آنلاین حرفه‌ای راه‌اندازی کنید، به نتایج اول گوگل برسید و با دیجیتال‌مارکتینگ فروش‌تان را پیوسته افزایش دهید. حالا که لیستی از کلمات کلیدی را بدست آوردید می خواهید معیارهای مربوط به آنها را نیز مشخص کنید. تنها کافی است کلمات کلیدی مد نظر را وارد کنید و دکمه شروع را بزنید و آن گاه به بخش پیش بینی ها دسترسی پیدا خواهید کرد. راه هوشمند دیگر برای دستیابی به ایده‌های کلیدواژه این است که بفهمید وب‌سایت شما در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی پیدا و رتبه بندی شده است.

برای مثال، روش‌های آپدیت کردن گوشی می‌تواند یکی از کلمات کلیدی اطلاعاتی باشد. طبق مطالعات انجام شده، بسیاری از دارندگان وب سایت، کلمات کلیدی را جدی نمی گیرند و به همین خاطر است که از 90.63٪ از صفحات وب در Google هرگز دیده نمی شوند. پس اگر می خواهید از آن سایت های متروکه نشوید باید به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشید. تحقیق کلمات کلیدی به کمک ابزارهای مختلفی انجام می‌شود، که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا عباراتی که پیدا کرده بودیم را ارزش‌گذاری کرده و براساس میزان جستجو اولویت بندی کنیم.

به همین دلیل برای دریافت انواع کلمات کلیدی بیشتر و متنوع‌تر، باید هزینه بپردازید که هزینه هر یک به‌صورت ماهیانه و سالیانه، متفاوت است. البته شما می‌توانید برای سهولت کار و صرفه جویی در هزینه‌ها از افزونه وردپرس معرفی شده در ادامه مطلب استفاده کند. در نهایت، طولانی‌ترین انواع کلمه کلیدی که شما می‌توانید برای محتواهای سایت خود از آن استفاده کنید، کلمات کلیدی عبارتی یا جمله‌ای هستند که می‌توانند بیشتر از چهار کلمه و تا گاهی مواقع بیشتر از ۷ یا ۸ کلمه هم باشند. این کلمات کلیدی کاملا خاص و منحصربه‌فرد هستند و به طور دقیق، هدف مخاطب را نشان می‌دهند. به همین دلیل هم کسانی که از طریق این کلمات کلیدی وارد سایت شما می‌شوند، به احتمال خیلی زیاد در سایت ماندگار خواهند شد. برای تأیید اینکه هدف کاربر از یک کلمه کلیدی چیست، ایده خوبی است که به سادگی این کلمه کلیدی را خودتان وارد یک موتور جستجو کنید و ببینید چه نوع نتایجی به دست می آید.

آموزش کار با SEMrush به شما کمک می‌کند تا تحقیقات کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و سایر موارد مرتبط را بررسی کنید. برای تحقیق کلمات کلیدی در SEMrush، کافی است در بخش Keyword Magic Tool، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید تا میزان جستجو و کلمات مشابه آن نمایش داده شود. Ubersuggest نیز ابزار دیگری است که با تکیه بر اطلاعات Google Suggest می‌تواند برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور، کافی است که یک کلمه کلیدی را در کادر مربوطه وارد کنید تا فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه یک نمودار و وب‌سایت‌هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمه دارند نمایش داده شود. این ابزار مدعی است که کلمات کلیدی جدیدی را ارائه می‌کند که حتی در Keyword Planner گوگل نیز وجود ندارند. برای شروع کافی است که کلمات مطلوب و هدف خود را در کادر مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام تحقیق کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

جستجوگرها با استفاده از توانایی گوگل برای درک بهتر زبان‌های طبیعی، به بیان کلمات خود به عنوان سوال به جای استفاده از کلمات جداگانه استفاده می‌کردند. استفاده از هرکدام از این ابزارها به شما امکان رقابت برای تقویت سئو و تمرکز کردن روی موضوعات مد نظر شما را در پی خواهد داشت. باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی است، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید. باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی می باشد، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید. با لایسنس گذاری، شما قادر به تنظیم محدودیت‌هایی برای استفاده از محصول خود هستید.

برای مثال یک جست و جو را در نظر بگیرید که صفحه ای تحت آن عنوان وجود ندارد و گوگل تنها به نمایش چند نتیجه مرتبط اکتفا می کند. شما بعنوان یک تولید کننده محتوا با استفاده از این فرصت و نوشتن مطلبی با همین عنوان و حول همین موضوع، می توانید بازدیدکنندگان بسیاری به سوی خود سرازیر کنید. Keyword Tool بعنوان یک ابزار رایگان و قدرتمند می تواند به شما در یافتن کلمات کمک کند. ویژگی مثبت این ابزار پیشنهاد کلمات طولانی اما پر استفاده و مورد جست و جو در بین واژه های مختلف است. کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) نرخ تبدیل بالایی دارند و رقابت بر سر آن ها کمتر است. در این مقاله با معرفی 8 روش کارآمد در یافتن کلمات کلیدی، به بررسی و آموزش بکارگیری آنها در نوشتن مطالب استاندارد و سئو شده پرداختیم.

در نسخه غیر رایگان آن میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد سایت خود، رتبه کلمات کلیدی به صورت روزانه و… دریافت کنید که البته به دلیل نبود اطمینان کافی، استفاده از نسخه غیر رایگان آن را پیشنهاد نمیکنیم. اگر بررسی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل برای شما اهمیت بالایی دارد، میتوانید از سایت کیورد رنک استفاده کنید. نقطه مثبت استفاده از این سایت این است که میتوانید قبل از پرداخت هزینه اشتراک برای آن، هفت روز به صورت رایگان خدمات آن را به کار بگیرید. بنابراین، اگر می‌خواهیم جایگاه بالاتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو داشته باشیم، باید مطمئن شویم که کلمات کلیدی مورد نظر ما با این ۴ معیار همخوانی دارند. با انجام این تحلیل درک کاملی در مورد رقبای اصلی که باید از آنها پیشی بگیرید، کسب خواهید نمود.

گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. این اطلاعات به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا محتوای مفید و متناسب با نیازهای مخاطبان خود ارائه دهند و در نتیجه بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو و افزایش ترافیک را تجربه کنند. انتخاب کلمه‌ی کلیدی مناسب برای بهبود سئو داخلی و بهینه سازی وبسایت اهمیت زیادی دارد و شما باید بدانید وقتی می خواهید در مورد یک موضوع خاصی محتوا تولید کنید، باید از چه کلماتی استفاده کنید. داده‌های جستجوی Google ممکن است ابتدایی به نظر برسند، اما اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهند که می‌توانید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، کاوش هدف و ایجاد محتوا استفاده کنید. برای اینکه نشان دهیم برای عادت کردن به این ابزارها نیازی به اجرای برنامه‌های ممتاز ندارید، ما 15 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی را که بهترین هستن در زیر فهرست کرده‌ایم. ویژگی‌ های صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) عاملی اصلی در انتخاب کلمات کلیدی محسوب می‌ شود زیرا این ویژگی‌ ها به طور قابل توجهی بر میزان بازدید وب‌ سایت شما تاثیر می گذارند.

با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs، Semrush و Moz می‌توانید کلمات کلیدی که رقبا برای آن‌ها رتبه دارند را شناسایی کرده و از آن‌ها برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید. بررسی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آن‌ها رتبه گرفته‌اند، یکی از راه‌های سریع برای پیدا کردن کلمات کلیدی موثر است. با ابزارهایی مثل Ahrefs و Semrush می‌توانید ببینید که رقبای شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند و چگونه محتواهای خود را بهینه کرده‌اند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی بهتری برای محتوای خود ایجاد کرده و بهتر و تخصص‌تر با رقبا رقابت کنید. با استفاده از داده‌های دقیق Ahrefs، می‌توانید بهترین فرصت‌ها را برای بهینه‌سازی سایت خود شناسایی کنید. این ساختار به ما کمک می‌کند تا علاوه بر طراحی وایرفریم و تجربه کاربری صفحات، امکانات مورد نیاز برای طراحی یا بازنویسی سایت را شناسایی کنیم.

حجم جستجو نشان‌ دهنده محبوبیت کلمات کلیدی است، دشواری کلمات کلیدی، میزان رقابت و CPC، ارزش تجاری آن را مشخص می نمایند. درک عملکرد معیار انتخاب کلمات کلیدی برای دستیابی به رتبه‌ بهتر در نتایج جستجو ضروری است. هدف جستجو به ما نشان می‌ دهد که چه نوع محتوایی باید تولید گردد تا برای کلمه کلیدی مدنظر به رتبه‌ بالاتری دست پیدا نمایید. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای بررسی میزان ترافیک و تعامل کاربران با محتوای خود استفاده کنید. عواملی مانند نرخ کلیک (CTR) و نرخ پرش به شما کمک می‌کند تا ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد کلمات کلیدی داشته باشید. Semrush یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که امکانات گسترده‌ای برای سئو و بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد.

شاید مهمترین نقطه ضعف جت سئو، رابط کاربری پیچیده آن باشد که با توجه به تنوع ابزارها تا حدی قابل پذیرش است و امیدواریم در نسخه‌های بعدی توجه بیشتری به این مساله داشته باشند. این ابزار می‌تواند با توجه به آخرین ترندها یا روندهای جستجو، منتخبی از کلمات کلیدی محبوب که با کلمه کلیدی مورد نظر شما تطابق دارند را در اختیارتان قرار بدهد. همان‌طورکه پیش از این گفتیم، کلمه کلیدی برای موتور جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. به این صورت که اگر شما به‌صورت منظم و مرتب از کلمات کلیدی در محتوای سایت خود استفاده کرده باشید، گوگل این موضوع را تشخیص داده و آن‌ها به افراد بیشتری نمایش می‌دهد. در نتیجه، زمانی که کاربران کلمات کلیدی را در گوگل سرچ می‌کنند، محتوای سایت شما در نتایج اولیه گوگل ظاهر می‌شود.

شما باید همواره خود را به‌روز نگه دارید و به‌قدری در این حوزه مهارت پیدا کنید که بتوانید نیازهای کاربران را پیش‌بینی کنید. برای هر کلمه کلیدی، باید بررسی کنید که رقبای شما چگونه از آن استفاده می‌کنند. تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research یعنی؛ شناسایی ارزشمندترین عباراتی که توسط کاربران در گوگل جستجو شده و ارتباط معنایی زیادی با محصول یا خدمت ما دارند. تصویر زیر نمایی از محیط کاربردی گوگل ترند از و همانطور که مشخص است بیشتر برای درک تغییرات میزان جستجو در طول زمان و مقایسه دو مفهوم کاربرد دارد. لیست کلمات مرتبط بسیار کوتاه و بعضا نامرتبط بوده و هیچ آمار دقیقی از میزان جستجوی کلمات به شما ارائه نمی‌کند. این ابزار به ما امکان می‌دهد که آدرس یک سایت یا صفحه را وارد کرده و مهمترین عبارات کلیدی مرتبط با آن را پیدا کنیم.

توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک می‌کند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود.

وب سایت آن را تشخیص می دهد و Keyworddit را ساخته است – یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی بر اساس سؤالات مخاطب هدف شما. با توجه به مواردی که مطرح شد، بسیار مهم است که نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب را یاد بگیریم تا بتوانیم وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم. در واقع پیدا کردن کلمات کلیدی درست و استفاده از آن‌ها،‌ یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آموزش سئو است که هر وب سایتی برای افزایش دید خود باید به آن اهمیت دهد. در شروع فعالیت، انتخاب کلمات کلیدی با سطح رقابت پایین می‌ تواند جهت دستیابی سریع‌ تر به نتایج مطلوب، کمک شایانی نماید. در حالی که دستاوردهای سریع مهم هستند، نباید کلمات کلیدی رقابتی و پر جستجو نادیده گرفته شوند. اگرچه دستیابی به رتبه‌ بالا برای عبارات با حجم جستجوی زیاد در کوتاه‌ مدت دشوارتر است اما سرمایه‌ گذاری روی آنها منجر به افزایش قابل توجه ترافیک وب‌ سایت خواهد شد.

با درج کلمه کلیدی مورد نظر خود در قسمت Keyword Research وبمستر تولز موتور جستجوی بینگ می‌توانید کلمات کلیدی مشابه با آن را به همراه تعداد و روند جستجو مشاهده کنید. به‌علاوه، امکان تنظیم کشور، زبان و بازه زمانی نیز وجود دارد؛ البته با وجود اینکه کشور ایران در فهرست کشورهای قابل انتخاب قرار دارد، اما جای زبان فارسی در بخش زبان‌ها خالی است. با توجه به این بخش می‌توانید کلمات کلیدی مناسب‌تری را انتخاب و در بخش Keyword Research درج کنید. ابزار کلمات کلیدی گوگل برای وردپرس، افزونه‌ای است که به شما کمک می‌کند پرجستجوترین کلمات کلیدی را به‌صورت لحظه‌ای و بدون نیاز به رفرش صفحه در بخش «افزودن نوشته» دریافت کنید. این ابزار، با پشتیبانی از زبان فارسی و سازگاری با ووکامرس و دیگر پلاگین‌های سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب را برای بهینه‌سازی محتوا آسان‌تر می‌کند. انتخاب صحیح کلمات کلیدی، اولین قدم مهم در سئو است و به بهبود رتبه و بازدید سایت کمک می‌کند.

گفتیم که آمار جستجوی کلمه یکی از فاکتورهای مهم برای تعیین “کلیدی” و “ارزشمند” بودن آن است. برای آنکه بتوانیم تخمینی از میزان جستجوی هر عبارت داشته باشیم باید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بهره بگیریم. بهترین ابزار برای تخمین میزان جستجوی کلمات، Keyword Planner است که در ادامه بیشتر در موردش صحبت خواهیم کرد. آیا به ایده های جدید برای موضوع وبلاگ نیاز دارید؟ QuestionDB یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای آن است. در نتیجه می‌توانیم کلمات کلیدی خود را متناسب با نیاز و علاقه کاربران انتخاب کنیم. سختی کلمه کلیدی، نشان دهنده میزان دشواری رسیدن به رتبه اول گوگل برای یک کلیدواژه خاص می باشد.

امید است که با حمایت شما ابزارهای ایرانی در مسیر توسعه موفق بوده و شاهد اضافه شدن امکانات جدیدی به آنها باشیم. دلیل ما برای معرفی این ابزار در لیست خود این بود که در منابع دیگری به آن اشاره شده و می‌تواند برای شما گمراه کننده باشد. اگر به هردلیل دسترسی شما به سایر ابزارها امکان پذیر نبود از این گزینه استفاده کنید. اگر دسترسی به کیورد پلنر برای شما دشوار است استفاده از ابزار Keyword Tool بهترین گزینه خواهد بود. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما می‌توانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را به‌عنوان یک مرجع معرفی کنند. ابزارهای اتوماسیون بازاریابینحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابیاتوماسیون بازاریابی چیست؟چگونه بفهمم که به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم؟و..

Google Trends برای کمک به شناسایی تغییرات حجم جستجو در شهر و یا محل شما استفاده می‌شود. فقط کافیست یا این ابزار، دو عبارت مشابه را مقایسه کنید تا ببینید که چگونه یک تجزیه و تحلیل کامل در یک کشور را با کشوری دیگر، بررسی می‌کند. علاوه بر این، محتوای مبتنی بر سؤال، احتمال بیشتری را برای فشرده‌سازی پاسخ‌های برجسته گوگل یا نتایج به اصطلاح « موقعیت صفر » دارد. مگر اینکه بخواهید پولی را در کمپین‌های Google Ads صرف کنید.همچنین تجزیه و تحلیل حجم جستجو شما محدود به دامنه‌ها (به جای حجم دقیق جستجوی) محدود می‌شود. برای تجزیه و تحلیل حجم دقیق جستجو، ممکن است نیاز به یک ابزار دیگر، مانندRank Tracker  داشته باشید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی واقعی، شما باید همه تغییرات ممکن را از منابع مختلف بررسی کنید.

بسیاری از سئوکاران از Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی جدیدی که می توانند برای آنها رتبه بندی کنند، استفاده می کنند. وب‌سایت و کشوری را که می‌خواهید داده‌ها را از آن مشاهده کنید، انتخاب کنید، و ابزار کلیدواژه فهرستی از پیشنهادات و سؤالات را بر اساس داده‌های تکمیل خودکار از آن منابع ایجاد می‌کند. این منبع کلمات کلیدی را از نه پایگاه داده خرده فروشی اصلی (آمازون، بینگ، eBay، Etsy، Google، Google Shopping، Home Depot، Walmart و YouTube) برای بهترین کلمات کلیدی دم بلند تهیه می کند. حجم این افزونه بسیار پایین است و اضافه کردن آن به مرور شما باعث کاهش سرعت یا دیگر مشکلات موجود نمیشود. خوشبختانه اغلب کاربرانی که این افزونه را به مرورگر خود اضافه کرده اند در مورد آن نظر مثبت داشته اند که میتوان این موضوع را از قسمت نظرات در صفحه این اکستنشن مشاهده کرد. در آکادمی فرین، پس از یک بررسی گسترده به بهترین راه های بررسی وضعیت کلمات کلیدی رسیدیم که تمامی آنها را در این مقاله برای شما قرار داده ایم.

در عوض، برای بهبود سئو سایت، باید این کلمات کلیدی به شکل یکنواخت در تمام قسمت‌های متن پراکنده شده باشد. کلمات کلیدی دو یا سه کلمه‌ای نسبت به کلمات تک کلمه‌ای، هدفمندی بیشتری دارند. در عین حال، میزان رقابت برای این کلمات همچنان زیاد است و شما می‌توانید از آن‌ها برای محتواهای سایت خود استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از URL یا آدرس یک وب سایت (عموماً یک سایت رقیب) نیز به عنوان هسته استفاده کنید. شما حدود 5 تا 10 کلمات کلیدی هسته‌ای و کلی را که فکر می کنید برای کسب و کارتان مهم هستند، پیدا خواهید کرد و سپس از آنها برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص و جزئی تر در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد. ابزار Keyword Tool مرجع اصلی آمار جستجوی کلمات نیست و اطلاعات خود را از همان کیورد پلنر دریافت می‌کند.

برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سایت خود نیاز است که آموزش صفر تا صد سئو سایت را  به صورتکامل دنبال کرده و فرا بگیرید. به همین منظور، تصمیم گرفتیم تا به کمک اساتید برجسته ژاکت آکادمی، به‌صورت جامع صفر تا صد اصول سئو را به شما آموزش دهیم. در دنیای پررقابت دیجیتال، یافتن بهترین کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل در استراتژی سئو است. انتخاب درست کلمات کلیدی می‌تواند نه تنها رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو ارتقاء دهد، بلکه موجب افزایش ترافیک هدفمند و افزایش فروش شود. در این مقاله، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مانند یک متخصص سئو کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید و از آن‌ها برای سئو سایت خود بهره ببرید.

برای انجام این کار، به نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics یا گزارش منابع HubSpot نیاز دارید که در ابزار Traffic Analytics موجود است. منابع ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید تا کلمات کلیدی را که تاکنون افراد برای رسیدن به سایت شما استفاده کرده اند را شناسایی کنید. آن اعداد داخل پرانتز در سمت راست هر کلمه کلیدی را می بینید؟ این حجم جستجوی ماهانه آنهاست. این داده‌ها به شما امکان می‌دهد اندازه‌گیری کنید که این موضوعات چقدر برای مخاطبانتان مهم هستند و برای موفقیت با آن کلمه کلیدی ممکن است به چند موضوع فرعی مختلف نیاز داشته باشید. برای شروع این فرآیند، در مورد موضوعاتی که می خواهید از نظر عمومی رتبه بندی کنید، فکر کنید.

برای مثال، اگر شما در زمینه فروش دوربین فعالیت می‌کنید، می‌توانید از کلمات کلیدی دو یا سه کلمه‌ای مانند «دوربین عکاسی دیجیتال» یا «دوربین عکاسی فوری» برای محتوای خود استفاده کنید. این کلمات نوعی توضیح دقیق‌تر درباره موضوعات مختلف هستند و باعث می‌شوند که مشتریانی که وارد سایت شما می‌شوند، برای مدت زمان بیشتری در سایت بمانند. روی کلمات کلیدی که مستقیماً به محتوا، محصولات یا خدمات شما مرتبط هستند تمرکز کنید. فرض کنید، به عنوان مثال، شما در حال تحقیق درباره کلمه کلیدی “چگونه یک وبلاگ را راه اندازی کنیم” برای مقاله ای که می خواهید ایجاد کنید، هستید. “وبلاگ” می تواند به معنای یک پست وبلاگ یا خود وب سایت وبلاگ باشد و هدف جستجوگر در پس آن کلمه کلیدی بر جهت مقاله شما تأثیر می گذارد.

استفاده از چنین ابزارهایی زمان لازم برای گسترش دایره واژگان را کوتاه می‌کند و دید خوبی از ادبیات کاربر در هر حوزه در اختیارمان قرار می‌دهد. فرآیند کامل تحقیق کلمات کلیدی، انتخاب صفحات هدف و طراحی سند استراتژی را در کارگاه تدوین استراتژی آموزش داده‌ایم. اگر در انتخاب کلمات کلیدی تنها به میزان جستجوی آنها دقت کنیم، به احتمال زیاد با لیستی از عبارات کوتاه و یک یا دو کلمه‌ای روبرو می‌شویم که اتفاقا کسب جایگاه در آنها بسیار دشوار است. درک هدف کاربر از جستجو به ما کمک می‌کند تا عبارت را برای همیشه از استراتژی خود حذف کنیم یا ماهیت صفحه را متناسب با نیاز واقعی‌ش انتخاب کنیم. به عنوان مثال برای “خرید کفش” لیستی از محصولات را در اختیارش قرار می‌دهیم و برای عبارت “بهترین برند کفش” یک مقاله.

مهم‌ترین هدف برای استفاده از این کلمات کلیدی، خرید یا استفاده از خدمات و محصولات خاص است. به همین دلیل هم بیشتر مواقع در این کلمات کلیدی از فعل‌هایی مانند خرید، قیمت، بهترین روش خرید و سایر موارد این چنینی استفاده می‌کنند. برای مثال، شما می‌توانید برای فروش بیشتر محصولات خود، در محتواها از کلمات کلیدی خاصی مانند «خرید لپ تاپ ۲۰۲۴» استفاده کنید. همچنین شما باید برای انتخاب کلمه کلیدی دقت خیلی زیادی به خرج دهید و حتماً کلمات کلیدی را به‌صورت حرفه‌ای در متن بکار ببرید. در ادامه مطلب، به صورت مفصل برای شما توضیح می‌دهیم که انواع کلمه کلیدی شامل چه مواردی می‌شوند و چگونه می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و در متن استفاده نمایید. حالا مسئله این است که از کجا می توانیم بین این لیست انتخاب کنیم؟ کدام یک جذاب تر است؟ سایت های رقیب به کدام یک از کلمات کلیدی بالا بیشتر پرداخته اند؟ برای پاسخ به این سوالات به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیاز داریم.

شما حدود 5 تا 10 موضوع را که فکر می کنید برای کسب و کارتان مهم هستند، ارائه خواهید کرد، و سپس از آن  موضوعات برای کمک به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد. این عنوان به عنوان سرفصل قابل کلیک در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود و یک عامل حیاتی سئو در صفحه است. در حالی که اغلب حاوی کلمات کلیدی است، هدف اصلی آن ارائه توضیحات مختصر و دقیق از محتوای صفحه است. کلمات کلیدی بر اساس نوع محتوا (مقاله مروری، پاراگراف، مقاله علمی، فصل کتاب) و هدف متن متفاوت هستند. کلمات کلیدی اصلی مفاهیم کلی را پوشش می‌دهند، در حالی که کلمات کلیدی فرعی به جزئیات بیشتر اشاره می‌کنند. همچنین، کلمات کلیدی با کلمات پرتکرار متفاوت هستند، زیرا کلمات کلیدی از نظر مفهومی مهم‌اند، حتی اگر به دفعات کم تکرار شوند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری